Każdy z nas wie o tym, że we współczesnym świecie Internet odgrywa bardzo ważną rolę – nie tylko w naszym życiu prywatnym, lecz także zawodowym. Informacje, które publikujemy w Internecie, są naszą wirtualną wizytówką. Sprawdźcie, dlaczego warto dzielić się w sieci szczegółami dotyczącymi swojej kariery!
Portale biznesowe – co to takiego?
Dziś najważniejszymi portalami biznesowymi są Goldenline i Linkedin. Obie strony powstały około 10 lat temu w celu podtrzymywania i budowania kontaktów biznesowo-zawodowych. Są one profesjonalną bazą, w której konta zakładają zarówno osoby poszukujące pracy, jak i rekruterzy czy firmy. Dzięki temu możliwe jest skuteczne poszukiwanie pracy i prowadzenie efektywnych procesów rekrutacyjnych.
Dlaczego warto założyć konto?
· wraz z rozwojem nowych kanałów komunikacji i rosnącą rolą mediów społecznościowych działy HR przenoszą swoją działalność do Internetu – tam wyszukują pożądanych kandydatów i kontaktują się z nimi poprzez portale zawodowe;
· prawidłowo uzupełniony profil na LinkedIn działa jak profesjonalna wizytówka – rekruterzy poszukujący określonych kandydatów z łatwością mogą się z nami skontaktować;
· profil zawodowy to także oszczędność czasu – na portalach biznesowych konto ma coraz więcej firm, z którymi możemy się bezpośrednio skontaktować;
· większość portali przewiduje możliwość zapisania się do grup tematycznych, które służą wymianie informacji, dzięki czemu są bezcennym źródłem wiedzy i nowych kontaktów,
· dzięki temu, że konta mogą tam założyć nie tylko osoby poszukujące pracy, lecz także firmy, mamy możliwość szybkiego otrzymania referencji, których posiadanie wzbudza zaufanie i podkreśla naszą wiarygodność.
Dlaczego nasz profil powinien być profesjonalny?
· rekruterzy korzystający z portali zawodowych mają dostęp do narzędzi służących do wyszukiwania pożądanych kandydatów – mogą to robić według różnych kryteriów – poszukiwanych cech charakteru, pożądanego doświadczenia zawodowego czy umiejętności;
· umiejętne prezentowanie własnych umiejętności i doświadczenia może zachęcić rekrutera do kontaktu z nami – według najnowszych badań podświadome wyrobienie sobie zdania na temat nowo poznanej osoby zajmuje tylko 7 sekund;
· pełen obraz naszej osoby i naszych umiejętności daje, m.in. odpowiednie podsumowanie zawodowe– wymienienie najważniejszych osiągnięć, podkreślenie swoich mocnych stron oraz doświadczenia – to wyróżnia nas z tłumu innych kandydatów;
· konto na takim portalu to przede wszystkim aktywna promocja naszej kandydatury – powinna być więc napisana profesjonalnie, językiem korzyści.
Współcześnie coraz więcej rekruterów korzysta z portali zawodowych, wyszukując tam odpowiednich pracowników. Profil na takim portalu to nasze wirtualne CV. Umieszczenie tam odpowiednich informacji i troska o to, by dane, które tam publikujemy, wyróżniały nas z tłumu kandydatów z całą pewnością ułatwi nam znalezienie atrakcyjnej pracy.
Sprawdź również nasze artykuły:
Oraz naszą ofertę: