Szukasz nowej pracy – masz profesjonalne CV i myślisz, że to wystarczy? Nic bardziej błędnego. Headhunterzy, rekruterzy i pracodawcy regularnie korzystają z portali zawodowych w poszukiwaniu kandydata. Warto zatem zaistnieć na LinkedIn!

Jak stworzyć profil na LinkedIn? Poniżej kilka wskazówek.

1. Nagłówek

Standardowo w nagłówku LinkedIn wykorzystuje proste informacje, jak np. nazwę stanowiska z twojej obecnej lub poprzedniej pracy. Jest on w pełni edytowalny i masz swobodę wyboru opisu. Unikaj ogólnikowych informacji. Opis powinien nawiązywać do tego czym się zajmujesz, interesującej Cię branży, pracy, stanowiska. Ciekawy headline może zachęcić do kliknięcia w nasz profil.

2. Zdjęcie

LinkedIn to nie Facebook, nie umieszczaj zatem przypadkowej fotki. Jeśli zamieścisz profesjonalne zdjęcie profilowe, zyskasz większe zainteresowanie. Według badań portalu, profil ze zdjęciem generuje kilkanaście razy  więcej wyświetleń, niż ten bez fotki. Możesz również umieścić zdjęcie w tle, ale zadbaj o to by logicznie wiązało się z tym co umieszczasz
w profilu. Jeśli chcesz pokazać, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie, dodaj linki, prezentacje, zdjęcia. Pokaż efekty swoich zawodowych działań. Profil LinkedIn może być twoim portfolio!

3. Słowa kluczowe

Zastanawiasz się co zrobić, by Twój profil dobrze się pozycjonował? Wielokrotnie używaj słów kluczowych np. w nagłówku, podsumowaniu, opisie doświadczenia. Wówczas pracodawca znajdzie właśnie Ciebie.

4. Podsumowanie

Wiele osób rezygnuje z podsumowania, myśląc, że jest to zbędne. To błąd! Jednak napisanie „czegoś” o sobie nie wystarczy. Używaj języka korzyści. Przemyśl jakie były rezultaty Twojej pracy, jakie odniosłeś sukcesy.

5. Opis doświadczenia zawodowego, wykształcenia

Profil powinien być kompletny. Nie wystarczy nazwa stanowiska i miejsca pracy. Opisz w kilku zdaniach wykonywane zadania i pamiętaj używaj słów kluczowych oraz języka korzyści. Uzupełnij poszczególne sekcje profilu. Jeśli byłeś aktywny na uczelni, brałeś udział w ciekawych projektach, pochwal się tym! A może ukończyłeś wartościowe kursy, uzyskałeś poszukiwane  w twojej branży certyfikaty? Udzielasz się wolontariacko? Nie zapomnij więc o tym napisać!

6. Adres URL

Spersonalizuj swój adres URL. LinkedIn automatycznie dodaje przypadkowe znaki. Taki adres jest rozbudowany i nie wygląda atrakcyjnie. Najlepiej jeśli będzie zawierał tylko twoje imię i nazwisko. Indywidulany link do profilu może swobodnie umieścić w Twoim CV!

7. Umiejętności

Headhuneterzy często wyszukują kandydatów na bazie posiadanych przez nich umiejętności. Umieść w pierwszej kolejności te kluczowe i najbardziej istotne, gdyż dobrze widocznych będzie tylko 10. Pozostałe, mimo że możesz podać nawet kilkadziesiąt, będą schowane. Wpisz umiejętności, które rozpoznaje LinkedIn i  ma je w swoich zasobach.

Chcesz, aby znajomi z pracy potwierdzali Twoje umiejętności? Zadbaj o to – poproś współpracowników by uwiarygodnili Twoje atuty.

8. Rekomendacje

Pozytywne opinie na Twój temat to cenny element profilu LinkedIn. Nie czekaj aż przełożony, lub osoba z Twojego otoczenia zawodowego udzieli Ci rekomendacji. Zacznij do siebie, przejmij inicjatywę i dawaj innym rekomendacje! Możesz również o nie poprosić w zakładce zarządzanie rekomendacjami w ustawieniach profilu.

9. Najważniejsze – działaj!

Jesteś już szczęśliwym posiadaczem profilu? Super, ale to nie koniec, a początek. Nie zapominaj o swoim profilu. Bądź systematyczny i aktywnie na nim działaj. Udzielaj się, obserwuj, nawiązuj kontakty, daj się złowić „łowcy głów”!

 

Skorzystaj z naszych usług!

osiągnij wyższy poziom swojej kariery